De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

duminică, 8 ianuarie 2012

Fasole



Are tata o vorbă care mie îmi place de nu mai pot:
„Șapte feluri de bucate
Tot fasole mestecate.”



Eheheeeee, eu am reușit sa fac doar două feluri o dată :).



Cel mai spectatculos lucru este că le-am făcut fără să fierb o boabă de fasole. Aaaa, și fără să cumpăr gata fiartă, la conservă, din magazin ...
Am uitat să menționez că nu agreez deloc ideea de a face fasole pentru că: nu știu niciodată de care să aleg să fie bună (dacă mă înțelegeți...), trebuie schimbată apa de vreo 3 ori la debutul fierberii, trebuie sa o urmăresc să nu fiarbă prea mult și să se facă terci și tot așa ...

Dar am aflat ceva foarte util de la mama: pot fierbe mai multă fasole la o tură și să o păstrez în congelator în porții de 1kg - 1,5kg.

Printre multe altele, cu asta m-am întors eu de la Iași: cu aproximativ 1 kg de fasole bună, gata fiartă, congelată. În bagaj existând și cârnații de casă afumați gustoși nevoie mare, alegerea meniului a fost floare la ureche. Timpul de gătire: chiar scurt. Mai mult a durat așteptatul să se dezghețe fasolea :).

Am băgat cârnații la cuptor, într-un vas de sticlă termorezistentă, cu foarte puțin ulei și un pic de apă.
Am pus ceapă la călit (cât să îmi ajungă și pentru mâncarea de fasole cu cârnați și pentru stratul de deasupra fasolei bătute). Când a fost gata, am scos cam jumătate într-o tigaie mai mică și am amestecat-o cu sare, piper și bulion.

Am pus o părticică din fasole în recipientul de la blenderul vertical. Am pus aici sare, piper, usturoi și puțin ulei de la ceapa călită. Am terciuit-o - într-un minut a fost gata. I-am pus ceapa deasupra și gata fasolea bătută.



Peste ceapa din tigaia mare am pus restul de fasole (trebuie să recunosc că am adăugat și o conserva de fasole mexicană de la Bonduelle și una de fasole roșie de la Maxim ... pentru că fasole albă fiartă de mama a mai rămas cam puțină). Încă puțin bulion. Și cârnații. Am mai lăsat la foc mic să se contamineze fasolea cu aromă de afumătură. Și cam asta a fost ...


SARUT-MÂNA, MAMA (pentru fasole)! SARUT-MÂNA, TATA (pentru cârnați și pentru vorba de duh)!

Niciun comentariu:


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.